Alimente, Dieta si Suplimente

Pacienţii cu talasemie majoră pot avea în general o alimentaţie echilibrată, însă  este de preferat ca aceştia să adopte o dieta sanatoasă şi  bogată în mancaruri hranitoare.
Cea mai cunoscută cauză ce duce la apariţia multor complicaţii (probleme hepatice, cardiace, etc) este supraincarcarea cu fier în urma transfuziilor de sange regulate. Pentru a preveni şi a reduce cât mai mult această supraincarcare este recomandată, pe langă utilizarea chelatorului de fier,  o dietă  saracă în fier.63_0_2
Alimentele care ar trebui consumate în cantitţti moderate sunt din păcate destul de variate ( unele cereale, proteine, legume şi fructe). Proteinele care conţin o cantitate mare de fier includ: ficatul, carnea de vită, fasolea, carnea de porc, arahidele şi tofu. De asemenea, ar trebui utilizate cu masură  prunele uscate, sucul de prune, spanacul, mazarea, broccoli, pepenele roşu şi legumele cu frunze verzi.

Este recomandat  să se consume cantiţi adecvate de acid folic, calciu, vitamina D. Cele mai bune surse de calciu sunt produsele lactate ( laptele, iaurtul, brânza) migdale, lamâia, măslinele verzi etc. Din păcate alimentele bogate în vitamina D nu sunt foarte numeroase : macroul, heringul, tonul, alţi peşti oceanici, păstrăvul şi untul însa, ori de cate ori lumina solară îţi incalzeste pielea ( expunerea întregului corp la soare, nu doar faţa sau picioarele) , corpul produce vitamina D.
Dacă gasiţi dificil de satisfăcut nevoile dvs de nutrienţi numai prin dieta, puteti lua în considerare suplimentele nutritive. Suplimentele de baza pentru cei cu talasemie majoră sunt: acidul folic, calciul cu vitamina D3 şi vitamina B6.
În concluzie, indiferent ca eşti sau nu o persoana talasemică ar trebui să ai o dietă echilibrată, bogată în multe legume şi fructe, şi să respecţi cele trei mese obligatorii.
De ce trebuie să dăm o importanţă ridicată alimentelor din fiecare grupă?
Cerealele stau la baza piramidei şi contin fibre iar fibrele ne dau energie. Fructele si legumele sunt bogate în apă, vitamine, antioxdanţi, minerale şi fibre. Lactatele şi carnea sunt bogate în proteine, minerale şi vitamine. Dulciurile ne plac foarte mult dar trebuie să le consumăm în cantităţi mici şi cu moderaţie. Ciocolata contine spre ex. fier si magneziu.